Thursday, May 20, 2010

macam makan kacang rebus depan tv je!

oke zaman sekarang ni, orang suka tukar-tukar pasangan, apa ingat macam tukar baju ke?
sumpah aku pelik, sejam sekali tukar (oke ini menipu namanya, mana ada orang tukar sejam sekali)
ikut sedap hati je  nak tukar, bila bosan tukar, bila tanak buang, carik lain, haih! ingat orang yang dikecewakan tu tak ada perasaan ke?, aku bukan nak cakap diri ni baik, tapi cuma pelik bila orang yang buat orang lain sesuka hati, tak fikir ke kalau dia kena pulak macam mana?

sebab-sebab kat atas tu lah aku ni susah nak percaya orang, susah nak terima orang dan tak main
"tangkap muat", dia orang ni tukar pasangan macam makan kacang depan tv, kopek kulit masuk mulut dan telan, habis satu, amek lagi satu! susah ke kalau nak jadi setia? susah ke nak jujur? maksud setia zaman sekarang ni pun susah nak ditafsirkan, kadang tu pasangan bercinta kau main nak rak lagi samapi 5 6 tahun, at the end? clash! asal? tak boleh ke korang pertahankan lagi? tak sayang ke? dah2 saya tahu korang mesti nak jawab bosan kan? wei bosan tu takan pernah habis kalau korang sendiri tak buang, kalau tahu diri tu cepat bosan tak payah couple, tak adalah sakitkan hati orang lain, ingat wei, sehebat mana pun kau, setinggi mana pun darjat kau, sekacak/secantik mana pun kau, secomel mana pun kau, kau tetap "hamba" la wei, tak ada bezanya kau dengan yang lain, saya pasti setiap yang kita lakukan pasti ada balasan, kalau kita buat baik, baik la balasannya, kalau kita buat jahat, jahat la balasannya, so kalau kau pernah sakitkan hati orang, aku pasti ALLAH maha adil, kau pun akan rasa juga lah satu hari nanti, walaupun bukan sekarang, atau dengan orang yang pernah kau kecewakan. tak percaya? tak percaya tak pe, tak paksa pun, tunggu dan lihat jela, aku tak paksa kau baca dan percaya, just nak kau tahu pe yang patut kau tahu


p/s entri ni tak ada kaitan dengan anda, jika anda terasa bermakna anda salah seorang dari mereka, saya tulis berdasarkan fakta dan apa yang saya rasa so?

No comments:

Post a Comment

Meh celoteh, jangan cakap belakang, tak baik