Thursday, July 8, 2010

tragedi ngeri

kejadian ini dah lama berlaku, tapi baru sekarang aku mampu menceritakannya, aku begitu trauma dengan kejadian itu, ini cerita benar tiada unsur-unsur penipuan, kejadian ini telah berlaku di taman mutiara rini, johor bahru johor. 
kisahnya bermula begini (fokus, fokus, fokus)
bila semua cuti semester, masing-masing sebok ajak aku ngedet, kononnya lama tak jumpa la, lagi-lagi si'wanda mereng yang suka mengadakan sesi lawatan kerumah aku, bole dikate kan die ni  pengunjung tetap rumah aku, oke berbalik pada cerita aku tadi, hari tu kita orang janji nak ngedet bersama, antara yang terlibat ialah nany, wanda, mira dan adik nany si'fara serta yang aku. kita orang janji nak pergi dekat-dekat je sebab masa tu pun dah pukul berapa, lagipun tak ramai yang dapat join. bapak aku telah hantar kita orang kerumah si'nany yang tak suka angat fon tu, oke seperti biasa nany akan siap lambat, setengah jam pun takan ye siap, sampai si'wanda naik ke bilik dia baru dia nak bersiap, rasa macam nak campak dia kat sungai seget tak lupa dengan handfone dia sekali.
nak dijadikan cerita, kami terpaksa keluar naik cab, si'wanda mereng tu pergi suruh nany yang call, nany ni fobia bila pengang fone, ntah kenapa dia tak boleh tengok fone, ada je kerja gila yang kan dibuat, mungkin sebab tu dia tak suka angkat fone, dalam setengah jam tunggu datang lah cab yang kita orang order tu, nak tahu pe yang jadi kat kita orang angkara si'nany?? jeng.. jeng.. jeng, bapaklah terkejut sebab 4 cab datang sekali gus beratur depan rumah, gila terkejut, si'nany pergi order 4 cab, rupa-rupanya pakcik-pakcik tu salah dengar, dia orang ingat nany cakap nak 4 cab, nany da cuak masa tu, detik itu merupakan detik cemas yang tak dapat aku lupakan kerana tragedi itu merupakan tragedi paling ngeri yang pernah aku alami
setelah memahamkan pakcik-pakcik tersebut, kitaorang gelak selambak, tanpa henti, tapi nany buat muka serius sebab dia cuak

p/s- jangan tiru aksi ini dirumah



No comments:

Post a Comment

Meh celoteh, jangan cakap belakang, tak baik