Tuesday, January 22, 2013

'Singa Comel'



Kita bermula dengan satu perkenalan yang tak disangka di Giant Shah Alam, Even kita satu kelas, tapi seriously aku tak pernah nampak kau, so aku kena berterima kasih pada Dora sebab kenalkan aku dengan kau, dia yang ingat kau, dia yang perasan kewujudan kau dalam kelas. Bermula dengan Dora kita menjadi kawan, makan bersama, tidur bersama even kita tak sebilik masa sem1 dulu tapi aku selalu lari tidur bilik kau, bergaduh bersama, ketawa bersama, menangis pun kita bersama dan sampai lah saat CUCI MATA bersama, kau ingat lagi kan strategi kita kat cafe poli dulu? itu semua kenangan yang takan mungkin aku lupakan.


Dari saat berkenalan, bertukar pendapat, cerita dan berkongsi masalah, kita mula saling mengenali. Kau ingat lagu '150 juta by Fyn Jamal' lagu tu khas buat kau, mungkin orang kata kau garang, tapi pada kami yang dah kenal hati budi kau akan lebih memahai, kau garang garang manja, kalau kena marah nangis jugak. Kau tahan dengan karenah aku, kau tahan jadi kawan aku, even aku tak sempurna. Aku akui aku perlukan kau dalam hidup aku, disaat ceria mahupun duka.


Masa aku jatuh dan perlukan sokongan, kau antara kawan yang ada dengan aku, kau antara pemberi semangat aku, kau cuba kumpulkan semua kegembiraan yang ada, kau buat aku ketawa, kau buat aku kuat, dan kau terima aku apa adanya. Dulu, satu ketika dulu aku bukan yang sekarang tapi kau antara yang ada disisi aku dari Nana yang dulu sampai Nana yang sekarang, dari loser sampailah kenal erti kehidupan kau sentiasa disisi. Kita berkongsi cita rasa yang sama, kita saling bertkar pendapat. 


Kau bagi aku ruang kenal hati budi kau, kau bagi kita kesempatan untuk saling memberi. Walau pada mulanya kita jauh berbeza, tapi akhirnya kita boleh share semuanya. Kau garang, aku tak nafi kan, tapi dalam garang kau, aku tahu mana nak lembutkan kau, dan pada aku kau tahu mana lemahnya aku. Dari baju sampai lah ke nota kau sentiasa sudi berkongsi dengan aku. Dari ketawa sampai lah nangis kita pernah tengok antara satu sama lain. Kau garang tapi kau paling lembut hati bila orang sentuh hati kau, aku ingatlagi kejadian kau nangis sebab Sofi nyanyikan kita, tu bukti segalanya ;)



Dan kita dah hampir 5 tahun kita kenal, pejam celik pejam celik dah hampir 5 tahun. Aku harap persahabatan yang terbina ni akan kekal sampai bila bila. Suka duka pahit manis yang kita lalui tu jadikan kenangan indah yang tak mungkin kita lupa. Walau kau jauh di Utara, aku diselatan, tapi kau antara yang terdekat dihati aku. Aku rindukan Shah Alam, aku rindukan masa kita bersama. Dan harini 22 Januari 2013 genap 23 tahun kau lahir Zana, Happy Birthday Zana, muah sayang kau dari jauh! :*


No comments:

Post a Comment

Meh celoteh, jangan cakap belakang, tak baik